Mieszko Krzykowski | 14 sierpnia 2013, 22:27

Nowy Nexus 7 – siedmiocalowiec (niemal) idealny

Pierwsza generacja Nexusów 7 wywróciła rynek tabletów z Androidem do góry nogami i do tej pory nie doczekał się porządnego konkurenta. Wszystko to dzięki świetnej jakości wykonania i specyfikacji, sprzedawanych w rozsądnej cenie, osiągniętej dzięki dobrze przemyślanym kompromisom. No i Nexus to Nexus, więc dostaje aktualizacje wtedy, kiedy powinien. Ale od dwóch tygodni, za wielką wodą w sprzedaży jest następca ubiegłorocznego Nexusa 7, który również nazywa się Nexus 7, ale różni się od swojego poprzednika wszystkim, oprócz tego... że też jest genialny.

new-nexus-7-1

Już rzut okiem na tabelki ze specyfikacją mówi nam sporo o tym, jak dużo lepszy jest nowy Nexus 7 od swojego protoplasty: znacznie szybszy procesor (Tegro 3, spoczywaj w pokoju), ekran o mocno podbitej rozdzielczości, a to wszystko zamknięte w cieńszej, lżejszej i bardziej poręcznej obudowie. Jedyna zmiana „na minus”, to mniej pojemny akumulator, ale... moje pierwsze testy pokazują, że nowy Nexus 7 i tak wytrzymuje bez doładowywania dłużej, niż jego poprzednik. Jednak teoria to teoria, a praktyka to praktyka i często nie idą one ze sobą w parze. Nie tym razem.

new-nexus-7-3

Bardzo przydała mi do gustu nowa obudowa Nexusa. Jak już wspominałem, jest ona cieńsza i lżejsza, ale przede wszystkim, ma węższe długie ramki, dzięki czemu o wiele lepiej leży w mojej dłoni. A w trakcie tej terapii odchudzającej, na szczęście nie ucierpiała jakość wykonania, która nadal jest bardzo dobra, i nie zrezygnowano z tak lubianego przez większość użytkowników skóropodobnego wykończenia.

new-nexus-7 ramka

Nowy ekran jest po prostu genialny. Jego walory nie kończą się tylko na dużej liczbie pikseli, ale dorzucono do tego pełne pokrycie palety sRGB, dobre (choć nie idealne, jak w iPadzie z retiną) odwzorowanie kolorów i ogromną maksymalną jasność, wynoszącą 600 nitów. A to wszystko bez zbytniego nadwyrężania akumulatora. Przeglądanie i pokazywanie znajomym zdjęć na ekranie Nexusa 7 to czysta przyjemność i w końcu nie wstydzę się tego robić, bo wyglądają one tak jakbym chciał i tak jak ja sobie ustawiłem w czasie post-processingu, a nie tak jak sobie wymyślili projektanci sprzętu :)

new-nexus-7-2

Do tego dochodzi kilka drobiazgów. Na przykład nowy Nexus 7 dostał drugi głośnik, dzięki czemu w czasie oglądania filmów w końcu dostaje się efekt stereo i to całkiem przyzwoitej jakości i głośności. No i nowość dostała SlimPort, który może pełnić funkcję wyjścia audio-wideo, czy hosta USB, czego brakowało mi u poprzednika. A, no i gdzieś słyszałem, że ponoć na tyle obudowy pojawił się moduł foto-wideo ;)

Tegorocznego Nexusa 7 używam już od prawie tygodnia i do tej pory ani razu mnie nie zawiódł i nie znalazłem w jego konstrukcji żadnych nieprzyjemnych haczyków. Jest to tablet świetnie wykonany, zgrabny, mocny i w czasie korzystania z niego (i to bardzo intensywnego) nie natknąłem się jeszcze na żadną przycinkę interfejsu. 7-calowiec idealny? Prawie. Jedyna rzecz, której mi tu brakuje, to slot na kartę SD, bo niecałe 16 GB kończy się bardzo szybko, ale jestem w stanie mu to wybaczyć. No i nadal nie da się go kupić w polskich sklepach, a wersja z modemem LTE każe na siebie czekać jeszcze kilka tygodni, ale naprawdę warto zachować odrobinę cierpliwości, bo jeśli szukasz nowego, małego tabletu dla siebie, to druga generacja Nexusa 7 jest w tym momencie bezkonkurencyjna.

Komentarze
Kiciuk
15 sierpnia 2013, 13:14
Wypadało by troche pohejtować brak SD jak to robili fanboje jeżdząc po WP7.
19
Jax_PL
15 sierpnia 2013, 15:00
Kolega recenzant chyba nie wszystko dobrze sprawdził w starym nexusie 7. Posiada on także głośniki stereo, tylko jest jedna dziura z której 'wychodzi' dźwięk i są one umieszczone lekko mówiąc źle do oglądania filmów bo oba obok złącza USB ;) wiem bo jeden z nich mi brzęczał i musiałem podłożyć kawałek jakiegoś materiału.
Edytowane przez autora (2013.08.15, 15:02)
0
SunTzu
15 sierpnia 2013, 15:11
Kiciuk (2013.08.15, 13:14)
Wypadało by troche pohejtować brak SD jak to robili fanboje jeżdząc po WP7.

Najgorsze jest tłumaczenie google. Niby zrobili to po to ponieważ ludzie nie potrafią tego obsłużyć, nie wiedzą gdzie pojawi się ich zdjęcia itp...
Tylko wbrew temu co piszą SGS od zawsze miał SD i co?

Chodzi wiadomo o co, wersja 32GB $$$
6
djtomas
15 sierpnia 2013, 15:11
z wydajnością jakoś się nie popisali, a cena będzie raczej spora
wolę chinola ;) za pół ceny
0
Gothic253
15 sierpnia 2013, 15:21
djtomas (2013.08.15, 15:11)
z wydajnością jakoś się nie popisali, a cena będzie raczej spora
wolę chinola ;) za pół ceny


Cena będzie bardzo podobna jak nie identyczna z tą za zeszłorocznego Nexus-a 7. I co Ci nie odpowiada w wydajności? Mam ten sam układ w moim Nexusie 4 i jak na razie ani jedna gra nie dostała czkawki.
0
djtomas
15 sierpnia 2013, 15:28
zgadza się, prawdopodobnie będzie taka sama cena, a jest ona moim zdaniem duża...
co do wydajności to miałem nadzieję, że będzie ona ok 30-40% wyższa od chińskich wynalazków;) pozostaje liczyć na dobry czas pracy na baterii, może chociaż tym się wyróżni
0
liko
15 sierpnia 2013, 15:41
<Hate>nie ma slotu na SD??????????????????</Hate>
2
Double_G
15 sierpnia 2013, 16:10
Tym razem się nie wygłupię i zaczekam na wersję z modemem i do tego co najmniej 32GB. A ze starego nexusa zrobię podstawkę pod stolik
2
meton
15 sierpnia 2013, 16:21
Dla mnie najgorsze jest to, że nie ma lampy błyskowej której używam niemal codziennie.
3
Plissken
15 sierpnia 2013, 19:33
A jak tam słynny problem z multi touchem https://www.youtube.com/watch?v=cQEUtT4l5Lk i problemy z łapaniem sygnału GPS ??
1
iniside
15 sierpnia 2013, 19:38
djtomas (2013.08.15, 15:28)
zgadza się, prawdopodobnie będzie taka sama cena, a jest ona moim zdaniem duża...
co do wydajności to miałem nadzieję, że będzie ona ok 30-40% wyższa od chińskich wynalazków;) pozostaje liczyć na dobry czas pracy na baterii, może chociaż tym się wyróżni

Zapodaj no te chinole za pol ceny z lepsza wydajnoscia niz Nexus 7 2013 ? Biore od ręki.
Edytowane przez autora (2013.08.15, 19:38)
0
*Konto usunięte*
15 sierpnia 2013, 20:13
meton (2013.08.15, 16:21)
Dla mnie najgorsze jest to, że nie ma lampy błyskowej której używam niemal codziennie.

Po co ci lampa w tablecie, nie mów że robisz nim zdjęcia :P
1
miekrzy
15 sierpnia 2013, 20:49
Plissken (2013.08.15, 19:33)
A jak tam słynny problem z multi touchem https://www.youtube.com/watch?v=cQEUtT4l5Lk i problemy z łapaniem sygnału GPS ??

Nie mam problemów ani z tym, ani z tym.
0
Kiciuk
15 sierpnia 2013, 21:00
SunTzu (2013.08.15, 15:11)

Najgorsze jest tłumaczenie google. Niby zrobili to po to ponieważ ludzie nie potrafią tego obsłużyć, nie wiedzą gdzie pojawi się ich zdjęcia itp...
Tylko wbrew temu co piszą SGS od zawsze miał SD i co?

Chodzi wiadomo o co, wersja 32GB $$$

Przecież wszystko pojawia się w galerii.
Wiadomo o kase chodzi pozatym bezsensownie google drive by nie istniało prawda ?
0
Telvas
15 sierpnia 2013, 22:13
Daleki jestem od sugerowania czegokolwiek, ale ten tekst brzmi dla mnie prawie jak ulotka reklamowa, tudzież 'Ania-mam-go-miesiąca-i-bardzo-mi-sie-podoba' dorabiająca na studiach wklejaniem na zlecenie słit-komentarzy gdzie się da.
1
vibovit
15 sierpnia 2013, 23:47
Tak jak Telvas, mam wrażenie jakbym czytał informację prasową, a nie jakąś recenzję, ktoś się chyba za bardzo podniecił swoją nową zabawką ;)

Czytając zachodnie, bardziej 'mieszane' recenzję, przewijają się w kółko te same problemy:
-GORZEJ wykonana obudowa, wbrew temu co pisze autor, chamski plastik na pleckach wygląda tandetniej od legendarnego już 'skórzanego' tyłu Nexusa 7 gen1
-sprzętowy problem z multitouchem, są filmiki na youtube, sam google się przyznał, próbują to jakoś naprawić softwareowo
-problemy z działaniem GPS, to samo co u góry

Niestety ale ewidentnie widać że jakiś księgowy zbyt ochoczo ciął koszta, i teraz wychodzą babole spowodowane montowaniem tańszych komponentów niż w poprzedniej generacji.
3
miekrzy
16 sierpnia 2013, 10:06
O chamskim plastiku mogą pisać jedynie osoby, które z nowym Nexusem nie miały nic wspólnego, więc pozwól, ze pominę tę wstawkę milczeniem.
Ja żadnego problemu z multitouchem i GPS nie mam.
Troszkę tabletów już przeszło przez moje ręce i do podniecania mi się jakimkolwiek sprzętem jest mi już bardzo daleko. Tym bardziej, że tablety jakoś nigdy mnie niespecjalnie kręciły. Więc dajcie sobie spokój z teoriami spiskowymi i może niech przejdzie wam przez umysł, że ten tablet jest... (o zgrozo!) dobry?
3
mars83
16 sierpnia 2013, 10:21
miekrzy (2013.08.16, 10:06)
Więc dajcie sobie spokój z teoriami spiskowymi i może niech przejdzie wam przez umysł, że ten tablet jest... (o zgrozo!) dobry?

Przez myśl im nie chce przejść im to, że Asus czy Samsung mogą zrobić dobry tablet :D
Z tego co tu widze to amatorzy chińskich tabletów którzy jak widzą cenę +1000zł za urządzenie stwierdzają, że jest do dupy i wmawiają innym, że to za 400 jest tym samym co to co za 1200. Owszem często producenci robią crap (via Samsung i Galaxy Taby3) no ale wszędzie tak jest ;P
0
Firekage
16 sierpnia 2013, 11:46
mars83 (2013.08.16, 10:21)
miekrzy (2013.08.16, 10:06)
Więc dajcie sobie spokój z teoriami spiskowymi i może niech przejdzie wam przez umysł, że ten tablet jest... (o zgrozo!) dobry?

Przez myśl im nie chce przejść im to, że Asus czy Samsung mogą zrobić dobry tablet :D
Z tego co tu widze to amatorzy chińskich tabletów którzy jak widzą cenę +1000zł za urządzenie stwierdzają, że jest do dupy i wmawiają innym, że to za 400 jest tym samym co to co za 1200. Owszem często producenci robią crap (via Samsung i Galaxy Taby3) no ale wszędzie tak jest ;P


Szczerze mówiąc to po części ci, którzy lubią sprzęt kosztujący wspomniane 400 mają również trochę racji - układy do tego klepie i tak tylko kilka fabryk na świecie...więc teoretycznie składając to samo z innym logiem na pewno wyszloby taniej. Ot, przykładowo: części oryginalne do aut, a oryginalne, które stosowane są w fabrykach na pierwszy montaż auta (te drugie są znacznie tańsze...mimo faktu, że ida na 'pierwszy ogień";).
0
Andree
16 sierpnia 2013, 12:06
To mogą być dokładnie takie same części, tylko inaczej wycenione. Bo części zamienne kupuje ktoś komu się auto zepsuło (lub serwis który mu to auto naprawia), więc kupić musi i można z niego zedrzeć.
1
Telvas
16 sierpnia 2013, 13:14
miekrzy (2013.08.16, 10:06)
O chamskim plastiku mogą pisać jedynie osoby, które z nowym Nexusem nie miały nic wspólnego, więc pozwól, ze pominę tę wstawkę milczeniem.
Ja żadnego problemu z multitouchem i GPS nie mam.
Troszkę tabletów już przeszło przez moje ręce i do podniecania mi się jakimkolwiek sprzętem jest mi już bardzo daleko. Tym bardziej, że tablety jakoś nigdy mnie niespecjalnie kręciły. Więc dajcie sobie spokój z teoriami spiskowymi i może niech przejdzie wam przez umysł, że ten tablet jest... (o zgrozo!) dobry?

Ja nie miałem na myśli żadnych teorii spiskowych (co zresztą wyraźnie podkreśliłem). Wyraziłem tylko moje subiektywne odczucia na temat formy i wydźwięku tekstu. Napisałem, jak to dla mnie brzmi, a nie czym jest. Wyraziłem osobisty niesmak, a nie uniwersalną krytykę czy zarzut (bo tego tabletu nie widziałem, ani nawet o nim specjalnie nie czytałem).
Żyjemy w końcu w epoce blogomani, im większej, tym lepiej sponsorowanej. A PCLab małym ani charytatywnym serwisem nie jest. Nic więc dziwnego, że patrzy się nań przez taki a nie inny pryzmat - wszyscy wiemy, jak ten rynek działa.
Edytowane przez autora (2013.08.16, 13:19)
0
miekrzy
16 sierpnia 2013, 13:51
OK, nie będę wchodził tutaj w dyskusje, bo szkoda na to czasu, ale sprzęt dostaje na swój temat taki tekst, na jaki zasługuje, niezależenie od tego czy w to wierzysz, czy nie. A nowego Nexusa 7 kupiłem za własne pieniądze (żadna firma mi go nie wysyłała), używam go bardzo intensywnie, przetestowałem jak każdy inny tablet i po prostu... jest lepszy niż każdy inny tablet (przynajmniej z mojego punktu widzenia). Ot i cała tajemnica stojąca za „ulotką reklamową”. A temat problemów z GPS i dotykiem pozostawię sobie na czas artykułu, w którym ostrzegę, że jest spora szansa na dostanie wadliwego egzemplarza, ale i tak wątpię, że kłopot ten będzie nadal aktualny w momencie, gdy Nexus 7 trafi oficjalnie do sprzedaży w Polsce.
0
vibovit
16 sierpnia 2013, 15:49
Andree (2013.08.16, 12:06)
To mogą być dokładnie takie same części, tylko inaczej wycenione. Bo części zamienne kupuje ktoś komu się auto zepsuło (lub serwis który mu to auto naprawia), więc kupić musi i można z niego zedrzeć.


Ja robię w fabryce samochodów i to są dokładnie te same części, ludzie nawet nie wyobrażają sobie jakie są narzuty na części zamienne, skóra na fotele kosztuje 1000zł fabrykę, opcja 'skóra' 6000zł ;) taka badziewna miseczka za 50zł pod fotel, do dokupienia za 500 zł.
1
marcin_kg
16 sierpnia 2013, 16:14
Same ochy i achy w tej 'recenzji'.
Musimy we wszystko uwierzyć autorowi na słowo ;)
0
gosmedia
16 sierpnia 2013, 18:44
Kupiłem Nexusa 7 2gen już jakiś tydzień temu (w i-sklep). Bardzo dobry tablet. Zdecydowanie wygrywa z konkurencją jeśli chodzi o stosunek cena/jakość. Brak modemu to kwestia podejścia - w domu i w firmie mam wifi, w wielu lokalach też, a jak nie mam to tworzę sobie hot-spota w smartfonie ;)
0
gosmedia
16 sierpnia 2013, 18:44
-1
djtomas
16 sierpnia 2013, 23:10
iniside (2013.08.15, 19:38)

Zapodaj no te chinole za pol ceny z lepsza wydajnoscia niz Nexus 7 2013 ? Biore od ręki.


nic nie pisałem o lepszej wydajności, pisałem o porównywalnej/nie odbiegającej znacząco

ok 200$ i leci do Ciebie paczka z chin z tabletem z procesorem RK3188, albo A31 i 2GB ramu... tj ok 650zł, N7 II to ok 1200zł
-1
mars83
16 sierpnia 2013, 23:25
djtomas (2013.08.16, 23:10)
iniside (2013.08.15, 19:38)

Zapodaj no te chinole za pol ceny z lepsza wydajnoscia niz Nexus 7 2013 ? Biore od ręki.


nic nie pisałem o lepszej wydajności, pisałem o porównywalnej/nie odbiegającej znacząco

ok 200$ i leci do Ciebie paczka z chin z tabletem z procesorem RK3188, albo A31 i 2GB ramu... tj ok 650zł, N7 II to ok 1200zł

RK nowe mają wąskie gardło bo bodaj jeden kanał pamięci. Więc różnica między 4 a 2 rdzeniami owszem jest, ale w porówanniu z Exynosami i Snapdragonami jest przepaść
0
miekrzy
16 sierpnia 2013, 23:29
http://pclab.pl/art54332-3.html
No faktycznie tablety z RK3188 i nowy Nexus 7 są porównywalne wydajnościowo ;)
2
wuzetkowiec
18 sierpnia 2013, 15:12
Z tą idealnością poprzednika to niezła przesada. Wyjątkowo wolne pamięci, mocno średniawy czas pracy na baterii, w wielu egzemplarzach ekran 'wyłaził' z ramki i tzw powidoki znane z plazm.
0
Zaloguj się, by móc komentować